Alla inlägg under oktober 2016

Av tillbaka-till-lyckan - 11 oktober 2016 15:29

VILL HA MAT



Nu har jag levt på flytande kost i en vecka, har en vecka kvar.

Sen ska jag börja äta puré och det ser jag fram emot.


Helt galet att man kan längta efter sån mat, självklart vill jag ha riktig mat hellre,

men puré låter jättegott för mig.


Så nu ska jag göra allt för att få tiden att gå en vecka till och så ska jag även ta bort stygnen

nästa vecka.


Idag är jag hungrig, sugen på allt. Även sånt som jag inte var förtjust i innan operation som chips, kokt potatis, kokt fisk....


Bara en vecka kvar så får jag äta puré i två veckor innan det är dags för mat på riktigt.

Undrar vad jag ska göra som första rätt, det kommer att vara något som är snällt mot magen vet jag, men finns ju ganska mycket som är det

Av tillbaka-till-lyckan - 10 oktober 2016 11:43


FULLT UPP


Nu har det varit mycket senaste veckan   


Operation tisdag 4 oktober, åkte hem dagen efter.

Väl hemma så fick jag jättebra hjälp av bästa killen   

 

På torsdagen märkte vi att katten inte hade kissat något. Så det slutade med att jag ringde till Bagarmossen Djurklinik och det var bara att åka in med katten. Akut, eller som dom sa; Omedelbums.


Väl där kände dom att blåsan var stor och hård så det blev inskrivning för honom. Fick hämta hem honom dagen efter, men senare samma dag var vi tillbaka för nästa inskrivning.


Han stannade lika länge/kort den här gången, jag hämtade honom nu i lördags. Han är en helt annan katt än senaste dagarna. Nu är han som vanligt och det är väldigt skönt, blir ju lite orolig eftersom han är ändå 10 år.....


Så idag är första dagen på en vecka som jag bara kan ta det lugnt känns det som.


Längtar tills jag får äta mat igen, eller bara tills jag får äta puré. Nu är det 2:a veckan med flytande kost och det går bra men det är ju inte roligt. Jag har till och med skrivit upp en massa olika maträtter så ska jag göra ett matschema för varje vecka och bli bättre på att planera. Fram tills nu har det varit mat som går snabbt att laga, men nu ska det bli roligt att fixa mat. Har annars aldrig tyckt om att laga mat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards