Direktlänk till inlägg 16 september 2016

En dag med illamående :(

Av tillbaka-till-lyckan - 16 september 2016 17:08

 

 

BLÄ-DAG


Liten varning för detta inlägg om man är känslig mot illamående

men var tvungen att skriva av mig





Idag har varit en hemsk dag!

Jag sov totalt 3 timmar i natt, dock inte i sträck. Så hade jag ställt klockan på ringning kl 07:45 för att vara uppe till 08:00 och äta frukost. Satt igår kväll och gjorde ett mat och aktivitets-schema. Kändes lite som Skalmans mat & sov klocka :)


Men ändå var jag pigg och mådde bra när jag gick upp. Matade katten och så tog jag min frukost, en shake från Modifast. Nu går jag på flytande kost sedan 4 dagar tillbaka, har min operation om 18 dagar!!!!


Men i alla fall, jag fortsatte hemma och startade en maskin tvätt och sedan städade jag undan lite och tömde diskmaskin. Allt började när jag stod ute och skulle hänga tvätten på tork, jag blev så illamående, något som jag aldrig blir. Blev så illa att jag var tvungen att lämna de blöta kläderna i korgen och lägga mig i soffan. Strax därefter fick jag halsbränna och tog en tablett mot det. Efter det tog det inte lång tid, då blev det akut in i badrummet och spydde. Jag mådde fortfarande väldigt illa så jag tog en wc-spray efter varje spolning eftersom jag skulle säkert stå där ett tag :(


Men sen, när jag fått ut allt, då mådde jag genast bra igen. Åkte iväg med min mamma till ett centrum, men så fort jag stod upp så mådde jag illa. Idag åt jag faktiskt en kycklingsallad i centrumet eftersom jag inte fått behålla något.


Illamåendet gick över efter jag ätit, tills jag reste mig upp. Då började det igen. Så det var bara att åka hem igen, jag vågade ju inte vara kvar där och kanske behöva få upp salladen också.


Väl hemma, illamående, ligger i soffan, försöker tänka på annat....

Inte så lätt när man skriver om  det ;)


Men jag tror att mitt plötsliga illamående beror på den totala koständringen från en dag till en annan men också för att jag från att inte alls ha rört på mig mer än nödvändigt nu har varit ute 1 timme/promenad....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tillbaka-till-lyckan - 18 februari 2017 16:40

Nu har utredningar för asberger och ADD påbörjats och den psykologen sa att det inte var några diagnoser jag har, utan det är traumat som jag har varit med om som har ändrat mig som person helt och hållet. Vet inte riktigt hur jag ska reagera, jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 26 januari 2017 22:55

    Ja, nu har jag precis fyllt i två formulär via datan som är tills imorgon då jag ska till Capio och träffa en ny psykolog som ska bedöma om jag har social fobi och eller asperger. Social fobi har jag diagnostiserat mig själv med, så det skull...

Av tillbaka-till-lyckan - 17 januari 2017 18:51

    Imorgon är en dag jag har väntat länge på. Då ska jag till Capio och förhoppningsvis få svar på utredningen som jag har gjort, nämligen ADD. På ett sätt hoppas jag att det är ett positivt svar att jag faktiskt har det, för det skulle förklara...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 januari 2017 14:49

Idag är det 101 dagar sedan jag gjorde min gastric bypass operation och jag mår så mycket bättre nu. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det har hjälpt mig till ett bättre mående även om jag fortfarande har svårigheter i vardagen rent psykiskt. Jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 december 2016 22:20

Jag gillar julen, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Finns inget mysigare än att sitta inbäddad under en filt och titta på film medan det snöar ute, eller att baka pepparkakor och julgodis och ha julmusik på i bakgrunden. Få ta fram pynte...

Ovido - Quiz & Flashcards