Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Så nära mitt stora mål

Av tillbaka-till-lyckan - 12 januari 2017 14:49

Idag är det 101 dagar sedan jag gjorde min gastric bypass operation och jag mår så mycket bättre nu. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det har hjälpt mig till ett bättre mående även om jag fortfarande har svårigheter i vardagen rent psykiskt. Jag har alltid haft små delmål på 5 kg för att jag själv ska känna mig nöjd. I morse ställde jag mig på vågen och sedan jag gjorde denna underbara operation så har jag gått ner 26,9 kg          

 

Det betyder att jag har bara 1,1 kg kvar att gå ner till mitt största mål på länge. Motivationen ökar för varje dag som går, men känner fortfarande inte av att jag är hungrig. Men samtidigt så är ju det en del av att göra detta. Nu har jag börjat äta lite bättre, eller oftare, lite mer som man ska göra eter ett sånt här ingrepp.


Det är fortfarande många kilon kvar till drömvikten, den är bara en dröm fortfarande. Men skulle jag gå ner 25-35 kg till så är jag mer än nöjd med det. För mig spelar det inte längre så stor roll vad siffrorna på vågen säger längre utan det som har blivit det allra viktigaste är att jag ska känna mig nöjd och bekväm med den kropp jag har   


Roligast är ändå när jag upptäckte att jag var tvungen att köpa nya byxor för jag fick dra upp dom hela tiden. Blev inte bara 1 storlek mindre, utan 2 och den känslan är svår att beskriva. I övrigt sitter tröjor och linnen mycket bättre nu än innan så klart, men vissa av dom börjar se alldeses för stora ut. Till våren blir det en stor shoppingrunda, ser fram emot det. Då ska jag även klippa mig kort har jag bestämt, jag klippte mig nu innan nyår, men inte mycket. Har fortfarande axellångt hår. Nåt mer som blivit större är skorna, det känns jättekonstigt nu när jag har dom på mig, så det blir nya skor också. Kommer bli en helt annan person på alla sätt. Ska bli spännande!


Frukt, grönsaker och hårt bröd kan jag nästan leva på känns det som. Finns inget som är godare än det. Viss mat har jag svårt för, som ris och vanlig spagetti. Men nu har jag en matsedel som jag ska följa och så ska jag försöka bli bättre på att träna här hemma, jag har ju en crosstrainer som jag använder men inte alls tillräckligt. Jag saknar att vara ute och gå, men det är så kallt ute och tråkigt väder. Är det inte mörkt dygnet runt så regnar det, snöar eller är storm.


Men allt känns bra och det är ovant men underbart. Jag skäms inte längre när jag ska visa mig ute bland folk, det är roligare (och lättare), att prova kläder i butikerna och bara den känslan av att veta att jag har gått ner nästan hälften av det jag vill, på bara 101 dagar   





  









 
 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

12 januari 2017 23:56

Har själv gjort en sådan gastric by pass år 2010 i Nov.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

tillbaka-till-lyckan

13 januari 2017 17:24

Hej :)

Roligt att få kontakt med en till som har gjort denna operation!

Jag läste igenom dina senaste inlägg....
Jag kan bara hålla med, falska vänner dom är inget värda. Ska det vara så svårt att vara ärlig och inte starta rykten??

Själv har jag inte haft dom problemen, men har haft annat som har varit jobbigt som gjorde att jag tappade kontakten med vännerna. Men det är längesen nu, men jag kan ändå förstå hur det känns.

Det skulle vara roligt om du skrev tillbaka



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tillbaka-till-lyckan - 18 februari 2017 16:40

Nu har utredningar för asberger och ADD påbörjats och den psykologen sa att det inte var några diagnoser jag har, utan det är traumat som jag har varit med om som har ändrat mig som person helt och hållet. Vet inte riktigt hur jag ska reagera, jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 26 januari 2017 22:55

    Ja, nu har jag precis fyllt i två formulär via datan som är tills imorgon då jag ska till Capio och träffa en ny psykolog som ska bedöma om jag har social fobi och eller asperger. Social fobi har jag diagnostiserat mig själv med, så det skull...

Av tillbaka-till-lyckan - 17 januari 2017 18:51

    Imorgon är en dag jag har väntat länge på. Då ska jag till Capio och förhoppningsvis få svar på utredningen som jag har gjort, nämligen ADD. På ett sätt hoppas jag att det är ett positivt svar att jag faktiskt har det, för det skulle förklara...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 december 2016 22:20

Jag gillar julen, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Finns inget mysigare än att sitta inbäddad under en filt och titta på film medan det snöar ute, eller att baka pepparkakor och julgodis och ha julmusik på i bakgrunden. Få ta fram pynte...

Av tillbaka-till-lyckan - 25 november 2016 00:38

Idag var jag och träffade läkaren på capio. Jag har varit nervös över det mötet hela veckan eftersom jag oroat mig angående min sjukskrivning. Men det var en självklarhet för henne att förlänga den, med tanke på den bearbetning jag ska genomgå me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards