Alla inlägg under december 2016

Av tillbaka-till-lyckan - 12 december 2016 22:20

Jag gillar julen, har alltid gjort och kommer alltid att göra!

Finns inget mysigare än att sitta inbäddad under en filt och titta på film medan det snöar ute, eller att baka pepparkakor och julgodis och ha julmusik på i bakgrunden. Få ta fram pyntet och klä granen, det lyser upp så fint ute och jag brukar alltid känna mig lite gladare. Tycker om att ge bort julklappar, har bara så svårt för att veta vad man ska köpa.


Det enda jag inte alls tycker om med julen, är maten och glögg. Julskinka har jag aldrig ätit, inte ens som liten, sill är jag inte så förtjust i, Janssons frestelse äter jag inte.....


Men julen är så härlig, folk blir oftast lite gladare och trevligare. Självklart finns det ju dom som blir stressade och ännu mer irriterade än vanligt, men så är det väl alltid.


Idag har jag varit på Ikea och köpt ett soffbord. Trodde att dom skulle ha mycket julpynt, men blev faktiskt besviken. Åkte in på Rusta sedan och köpte det jag behövde/ville ha...


Fram tills för några år sedan så firade jag jul med mina föräldrar och min morbror och hans familj, men när min kusins barn även blivit stora så bestämdes det att vi skulle fira själva. Tråkigt på ett sätt, men samtidigt väldigt skönt.

Då jag inte har några syskon och ingen annan släkting som vi firar med så blir det bara jag och mina föräldrar.

Men även om det bara är vi tre så är det så härligt. Dessutom fyller ju min pappa år på julafton så det har vi alltid firat lite speciellt pga det.


Det jag saknar är att fira med barn, se glädjen i deras ögon och vara med om den långa väntan på att tomten ska komma och allt som hör till. Något som jag/vi aldrig missar är såklart Kalles Jul, det är ett måste, även om man kan varenda avsnitt utantill så är det lika mysigt varje år.


Jag börjar känna mig gladare, mera avslappnad än jag varit på länge. Det börjar nästan kännas bra igen, vissa dagar är fortfarande jobbiga, men den största delen tycker jag är bra. Jag har i flera års tid sagt att "Nästa år är mitt år", men nu känns det som att det faktiskt kan bli så. Det är min tur att få må bra och få det jag vill ha i livet.


Jag har börjat skriva på min bok igen, haft ett långt uppehåll men nu har jag börjat om från början för att ändra namn, platser och händelser. Ingen bok som kommer att ges ut, utan skriver för min egen skull. Jättebra terapi!


Nu hoppade precis katten upp och la sig över mina armar, så jag får avsluta detta inlägg nu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards