Direktlänk till inlägg 1 september 2016

Våga chansa igen

Av tillbaka-till-lyckan - 1 september 2016 17:28

 

 

ATT VÅGA GÅ PÅ DEJT IGEN


Jag måste ju berätta något positivt som har hänt!


 

Jag har varit singel sedan jag skilde mig 2014. Efter det så hade jag ett kort förhållande i några månader men en som bara utnyttjade mig för skjuts till och från sitt jobb. Han betydde ingenting för mig, vi träffades bara några gånger när han var ledig, annars var det enbart när han skulle ha skjuts.

Så det förhålandet avslutade jag, ska jag vara i ett förhållande så ska det vara med en bra man som tar sig tid att träffas, som är snäll och inte utnyttjar mig på något sätt.


 

Nu till det positiva.....


 

I januari fick jag kontakt med en kille via facebook. Vi skrev sms till varandra flera timmar i sträck under några dagar och sedan bestämde vi oss för att träffas. Då vi både var sjukskrivna, (han med ryggbesvär), så hade vi tid och möjlighet att träffas väldigt ofta. Vi lärde känna varandra väldigt fort, vi fortsatte skriva till varandra varje dag och fick känslor för varandra.


Jag var fortfarande väldigt rädd och osäker på om jag kunde lita på honom, de andra jag haft förhållande med hade ju på olika sätt svikit mig. Men jag tänkte att jag ska ge det en sista chans. Jag måste ju kunna hitta någon som inte misshandlar, inte utnyttjar mig och som vill samma sak som mig med livet och framtiden.

 

Den man jag träffade visade sig vara den snällaste och omtänksammaste kille jag haft ett förhållande med. Vi träffades ofta men då vi båda hade ont om pengar så var vi oftast hemma och pratade eller spelade något spel. Vi träffade även varandras närmaste vänner och familj och vi kom bra överens med dom också.


Efter några månadr vet jag inte vad som hände, jag antar att jag fick panik eftersom jag bara väntade på att han skulle svika mig. Detta var också under en period då jag mådde väldigt dåligt psykiskt och kände att jag inte visste vad jag ville eller ens vem jag själv var. Så jag valde att avsluta förhållandet, det krossade mitt hjärta och även hans. Vi skrev fortfarande till varandra ganska ofta som vänner men träffades inte på ca 3 veckor. Plötsligt insåg jag att jag var ensam, krossat två hjärtan och riskerade att han skulle träffa någon annan och det ville jag inte. Så samtidigt som jag behövde vara själv så hoppades jag på att han inte skulle träffa någon annan.


Under denna tid var jag hemma och bara grät och tänkte.

Tillslut kom jag fram till att det finns bara en person för mig, en person som aldrig skulle såra, skada, utnyttja eller ljuga för mig. Så jag skrev att jag ville att vi skulle försöka igen och det ville han också (som tur var). Jag förklarade varför jag hade varit tvungen att ta det beslutet men att jag nu visste vem jag var coh vad jag ville med livet och framtiden.


Nu har vi varit tillsammans i  snart 8 månader och det har varit de bästa månaderna i mitt liv. 

En sak till som är positiv är att han har fått jobb! Hoppas bara att hans rygg klarar av det.


Han är svensk, lugn, söt, knäpp, rolig, ärlig, charmig, omtänksam, hjälpsam och mycket, mycket mer.

 

 

 

OBSERVERA!

 

Jag vet att det finns BRA och DÅLIGA människor inom ALLA religioner och kulturer, det handlar om personen och inte varifrån man kommer. Jag var tillsammans med en muslim i 7 år och efter det så gifte jag mig med en muslim. Så för mig så känns det lättare på det sättet att vi har samma kultur och traditioner.

 

Jag respekterar alla oavsett religion, kultur, sexuell läggning så länge man behandlar sina medmänniskor på ett bra och respektfullt sätt


         Älskar dig Sebastian        

  

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tillbaka-till-lyckan - 18 februari 2017 16:40

Nu har utredningar för asberger och ADD påbörjats och den psykologen sa att det inte var några diagnoser jag har, utan det är traumat som jag har varit med om som har ändrat mig som person helt och hållet. Vet inte riktigt hur jag ska reagera, jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 26 januari 2017 22:55

    Ja, nu har jag precis fyllt i två formulär via datan som är tills imorgon då jag ska till Capio och träffa en ny psykolog som ska bedöma om jag har social fobi och eller asperger. Social fobi har jag diagnostiserat mig själv med, så det skull...

Av tillbaka-till-lyckan - 17 januari 2017 18:51

    Imorgon är en dag jag har väntat länge på. Då ska jag till Capio och förhoppningsvis få svar på utredningen som jag har gjort, nämligen ADD. På ett sätt hoppas jag att det är ett positivt svar att jag faktiskt har det, för det skulle förklara...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 januari 2017 14:49

Idag är det 101 dagar sedan jag gjorde min gastric bypass operation och jag mår så mycket bättre nu. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det har hjälpt mig till ett bättre mående även om jag fortfarande har svårigheter i vardagen rent psykiskt. Jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 december 2016 22:20

Jag gillar julen, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Finns inget mysigare än att sitta inbäddad under en filt och titta på film medan det snöar ute, eller att baka pepparkakor och julgodis och ha julmusik på i bakgrunden. Få ta fram pynte...

Ovido - Quiz & Flashcards