Direktlänk till inlägg 2 september 2016

Äntligen en bra dag

Av tillbaka-till-lyckan - 2 september 2016 20:34

 

 

 

EN BRA DAG



Nu har jag lyckats få kontakt via fb med en tidigare kollega. Vi har inte haft någon kontakt på 15 år och nu pratar vi om att träffas och att vi har saknat varandra. Helt underbart att det kan gå så lång tid men ändå känns det som att man träffades förra veckan.


Fortfarande inget brev om operationstid, jag har varit på samtal hos kirurg och på gruppinfo. Skulle få en tid inom 3 månader och nu i september så har den tiden gått, så snart hoppas jag!!


Var och lämnade sjukintyg idag på jobbet. Jag mötte hon som har hand om sånt ute eftersom jag inte vågar/klarar av att gå in, fick panik redan hemma innan jag hade börjat gå.....


Men det gick ändå bra, skyndade mig hem sen till tryggheten. Är verkligen jobbigt att vara så här rädd för att träffa folk som man känner, som jag försöker undvika eftersom jag skäms för vad jag har varit med om.


En rolig sak som hände nyss, jag hittade ett soffbord på blocket som jag blev intresserad av. Där stod det att höjden var 74 cm och jag tänkte att det kan inte stämma. Fortsatte leta vidare och hittar ett exakt likadant bord, dubbelt så dyrt som var 40 cm. Kontaktade dom med det billigare bordet med tanken att dom skrivit fel på 74 och 44.

Fick till svar att det var 36....

Ingenting stämmer för tillfället, är bordet 36, 40 eller nåt däremellan?? Det är exakt samma bord

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tillbaka-till-lyckan - 18 februari 2017 16:40

Nu har utredningar för asberger och ADD påbörjats och den psykologen sa att det inte var några diagnoser jag har, utan det är traumat som jag har varit med om som har ändrat mig som person helt och hållet. Vet inte riktigt hur jag ska reagera, jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 26 januari 2017 22:55

    Ja, nu har jag precis fyllt i två formulär via datan som är tills imorgon då jag ska till Capio och träffa en ny psykolog som ska bedöma om jag har social fobi och eller asperger. Social fobi har jag diagnostiserat mig själv med, så det skull...

Av tillbaka-till-lyckan - 17 januari 2017 18:51

    Imorgon är en dag jag har väntat länge på. Då ska jag till Capio och förhoppningsvis få svar på utredningen som jag har gjort, nämligen ADD. På ett sätt hoppas jag att det är ett positivt svar att jag faktiskt har det, för det skulle förklara...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 januari 2017 14:49

Idag är det 101 dagar sedan jag gjorde min gastric bypass operation och jag mår så mycket bättre nu. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det har hjälpt mig till ett bättre mående även om jag fortfarande har svårigheter i vardagen rent psykiskt. Jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 december 2016 22:20

Jag gillar julen, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Finns inget mysigare än att sitta inbäddad under en filt och titta på film medan det snöar ute, eller att baka pepparkakor och julgodis och ha julmusik på i bakgrunden. Få ta fram pynte...

Ovido - Quiz & Flashcards