Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Mörkrädd, glömsk, förvirrad.....

Av tillbaka-till-lyckan - 3 september 2016 15:29




BARA SÅ TRÖTT




Blir så trött på mig själv, på medicinerna, på diagnoserna.

Idag är första dagen under den här veckan som jag faktiskt har gjort något. Jag startade en maskin med disk och sedan städade jag undan i kök och vardagsrum.

De andra dagarna i veckan har jag inte tagit mig upp ur sängen mer än när katten ska ha mat.


På kvällarna när jag lägger mig är jag rädd, har blivit mörkrädd och även om jag kan förstå varför så är det jobbigt.  Jag inbillar mig att jag hör ljud utanför lägenheten, att det är någon som står utanför min dörr och väntar.


Svårt att somna på kvällarna, tänker på allt som hänt, hur man kan förstöra en människa så, hur det ska gå med jobb för mig i framtiden men framför allt tänker jag på om jag någonsin kommer bli av med min ptsd, klaustrofobi och depression. Jag mår som bäst när jag har sällskap och som värst när jag ska på möten, platser där det är mycket folk eller där jag inte känner någon. Vid alla dessa tillfällen brukar jag ta en lugnande tablett för att underlätta allt lite.


På nätterna drömmer jag, det kan vara om allt möjligt och ibland minns jag inte alls. Men det är inte några drömmar jag gillar, det är jobbigt, stressigt och ibland läskigt i drömmarna.


Jag brukar vakna tidigt på morgonen, redan kl 06:00 och så är jag vaken allt från en halvtimme till två timmar. Ibland somnar jag inte alls om och då blir jag extremt trött under dagen. Jag kan ta en tablett som gör att när jag väl har somnat så sover jag, men nackdelen med den tabletten är att jag började drömma mardrömmar. Så jag valde att prova utan den, gick bra ett tag, men nu drömmer jag alltså med eller utan tablett.

 

Är så förvirrad och glömsk också, alla kan gå in i ett rum och glömma varför man gick dit. Men det är inte många som gör så flera gånger om dagen, varje dag. Glömmer nycklar, telefon, plånbok.... Jag har också börjat tappa ord, minns inte vad orden heter och blir så förbannad på mig själv eftersom jag vet ju vad jag själv menar.

 

Varför hände det mig?

Var det mitt fel?

Förtjänade jag det?

Är det bara barnsligt av mig att må dåligt över allt?

 

 

   

 

 

 

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tillbaka-till-lyckan - 18 februari 2017 16:40

Nu har utredningar för asberger och ADD påbörjats och den psykologen sa att det inte var några diagnoser jag har, utan det är traumat som jag har varit med om som har ändrat mig som person helt och hållet. Vet inte riktigt hur jag ska reagera, jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 26 januari 2017 22:55

    Ja, nu har jag precis fyllt i två formulär via datan som är tills imorgon då jag ska till Capio och träffa en ny psykolog som ska bedöma om jag har social fobi och eller asperger. Social fobi har jag diagnostiserat mig själv med, så det skull...

Av tillbaka-till-lyckan - 17 januari 2017 18:51

    Imorgon är en dag jag har väntat länge på. Då ska jag till Capio och förhoppningsvis få svar på utredningen som jag har gjort, nämligen ADD. På ett sätt hoppas jag att det är ett positivt svar att jag faktiskt har det, för det skulle förklara...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 januari 2017 14:49

Idag är det 101 dagar sedan jag gjorde min gastric bypass operation och jag mår så mycket bättre nu. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det har hjälpt mig till ett bättre mående även om jag fortfarande har svårigheter i vardagen rent psykiskt. Jag...

Av tillbaka-till-lyckan - 12 december 2016 22:20

Jag gillar julen, har alltid gjort och kommer alltid att göra! Finns inget mysigare än att sitta inbäddad under en filt och titta på film medan det snöar ute, eller att baka pepparkakor och julgodis och ha julmusik på i bakgrunden. Få ta fram pynte...

Ovido - Quiz & Flashcards